Prikazano

Ali so dodatni koronski kilogrami težava?

Pa smo spet tu - v lockdownu. In nazaj so tudi vse težave, ki nas v tem obdobju spremljajo. Ta napis je nastal, ker sem v zadnjem času naletela na številne trditve, da nas dodatni kilogrami, pridobljeni v času "zaprtja" javnega življenja, ne rabijo skrbeti. In čeprav razumem sporočilo, da moramo biti v tem obdobju še posebej prijazni do sebe, se ne strinjam, da to pomeni, da se moramo zapustiti. Včasih je prijaznost do sebe prav to, da se potrudimo skrbeti za svoje telo.


Vse več študij kaže, da je velik del prebivalcev po vsem svetu v času spomladanskega lockdowna pridobival težo. Študija iz ZDA je denimo ugotovila, da se je okoli 22 odstotkov odraslih v času covida-19 - po domače rečeno - zredilo za od 2,5 do 5 kilogramov. "Karantenskih 15" je izraz, ki se je v angleško govorečih deželah že dodobra prijel, ko je govora o karantenskem pridobivanju mase - gre sicer za 15 funtov (pound), kar je okoli 7 kilogramov. V Sloveniji so odmevne meritve Fakultete za šport UL pokazale, da sta med aprilom 2019 in junijem 2020 dve tretjini otrok nazadovali v gibalnih sposobnostih, pri več kot polovici otrok so zaznali povečanje podkožnega maščevja.

Pri tem ni zanemarljivo, da je bil prvi lockdown spomladi, torej v času, ko nas je narava še klicala ven. Dnevi so bili vse daljši, gibanje na svežem zraku pa je bilo za marsikoga prijetna sprostitev in umik iz utesnjenosti naših stanovanj in hiš. Lovili smo sončne žarke, četudi le po mestnih ulicah in parkih ali na bližnjih hribih, ker dlje nismo smeli. 


Tokratni lockdown je drugačen. Kot prvo, se bojim, da bo trajal precej dlje, morda z manjšimi prekinitvami, a tam do pomladi velike svobode ne gre pričakovati. Kot drugo, jesenski in zimski čas nas že tako bolj uspavata, mnogi se v tem obdobju zredijo že brez zapiranja v domače stanovanje. In nenazadnje, pri gibanju zunaj - z nekaj izjemami - moramo nositi masko. Če je bila prej denimo privlačna opcija, da si se do trgovine sprehodil peš ali da si se v nedeljo popoldan sprehodil čez mesto do najljubšega sladoledarja, ki še vedno streže sladoled za s sabo, je zdaj maska dodatna nadloga, zaradi katere morda marsikdo raje vseeno sede v avto ali ostane doma.

Kot osebo, ki ima rada gibanje in ki h gibanju in aktivnemu preživljanju prostega časa spodbuja ljudi profesionalno, me seveda vse to skrbi. Skrbijo me tudi navedbe, da nas pridobljeni kilogrami v času zapiranja ne rabijo skrbeti. Da ne štejejo. Da niso pomembni. Da moramo biti prijazni do sebe in se sprejeti takšni, kot pač smo - z dodatnimi kilogrami vred.

Razumem mnoge stiske ljudi v tem času. Naša življenja so se spremenila in številne oblike gibanja, ki so bile prej del našega vsakdana, so zdaj ukinjene - denimo hoja v službo ali po stopnicah do pisarne, sprehod do restavracije za malico, tekanje po trgovinah v iskanju novih hlač, da ne govorim o bolj namernih oblikah gibanja, kot so plesni tečaji, obiski fitnesa, igranje košarke s kolegi in tako naprej. Ljudje so ostali brez prihodkov. Nekateri morajo žonglirati med delom od doma in skrbjo za otroke. Spet tretji so osamljeni in ne smejo do družine ali se ne upajo družiti s prijatelji. Zadnja stvar, ki jo potrebujemo v tej situaciji, je skrb za to, kako so videti naše trebušne mišice.


A naša telesna masa ni le videz, v prvi vrsti je zdravje. Če je nekdo v dveh mesecih spomladanskega zaprtja pridobil 3 kilograme, koliko jih bo pridobil v dvakrat, trikrat daljšem obdobju? Kako bo to vplivalo na njegovo srce, žile, sklepe, motoriko, fleksibilnost?

Pri tem zame osebno ni največja težava sama dodatna masa, pač pa navade, ki vodijo do tega, da se redimo. Več sedenja. Prekrivanje osamljenosti s hrano. Grizljanje česar koli iz dolgčasa. Te navade se bodo v dolgih zimskih mesecih prijele in jih spomladi ne bo mogoče kar tako odpraviti.

Zato upam, da se bo čim več ljudi v času drugega zaprtja brigalo za svoje telo. Za težo, kondicijo, zdravje, počutje. Raztezajte se, prešvicajte se, jejte zdravo, kolikor se le da! Pojdite ven, tudi z masko in če je že padla tema. Napravite si urnik gibanja in se ga držite. Poiščite spletne vadbe zase - cel spekter vsega možnega vam je na voljo - in se jih udeležujte. Delajte na 100%.


Ne dovolite, da vam tedni in meseci epidemije in karantene poslabšajo zdravje in kakovost življenja na srednji ali celo dolgi rok. Vaše telo je pomembno. In je edino telo, ki ga imate. Bodite prijazni do sebe, seveda, a to ne pomeni, da se zapustite. Prijaznost pomeni tudi ohranjanje gibanja, kondicije, gibčnosti, motorike. Vse to je prijazno do sebe. Zaradi dodatnih kilogramov ne bodite jezni, zagrenjeni ali nezadovoljni s sabo. Kilogrami so simptom, vi pa se lotite vzrokov. Ne rabite biti v najboljši kondiciji svojega življenja ali na idealni teži, seveda ne. Preverite pa, če so vaše navade prijazne do ohranjanja vašega zdravja - prijazne do sebe. To je tisto, kar šteje.

Komentarji

Priljubljene objave