Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Ali so dodatni koronski kilogrami težava?

Pa smo spet tu - v lockdownu. In nazaj so tudi vse težave, ki nas v tem obdobju spremljajo. Ta napis je nastal, ker sem v zadnjem času naletela na številne trditve, da nas dodatni kilogrami, pridobljeni v času "zaprtja" javnega življenja, ne rabijo skrbeti. In čeprav razumem sporočilo, da moramo biti v tem obdobju še posebej prijazni do sebe, se ne strinjam, da to pomeni, da se moramo zapustiti. Včasih je prijaznost do sebe prav to, da se potrudimo skrbeti za svoje telo. Vse več študij kaže, da je velik del prebivalcev po vsem svetu v času spomladanskega lockdowna pridobival težo.  Študija iz ZDA  je denimo ugotovila, da se je okoli 22 odstotkov odraslih v času covida-19 - po domače rečeno - zredilo za od 2,5 do 5 kilogramov. "Karantenskih 15" je izraz, ki se je v angleško govorečih deželah že dodobra prijel, ko je govora o karantenskem pridobivanju mase - gre sicer za 15 funtov (pound), kar je okoli 7 kilogramov. V Sloveniji so odmevne meritve  Fakultete za šport U

Tri stvari, na katere bodite pozorni pri domačem treningu (plesa)

Koronavirus je čas, ki je marsikoga prisilil v - ali spodbudil k - treningu plesa ali kake druge športne aktivnosti kar doma. Kar je v osnovi seveda spodbudno, a vendarle velja nekaj pazljivosti. Na kaj morate biti pozorni? Berite dalje.

1. Zagotovite si dovolj prostora

Vsako gibanje je za vaše zdravje dobrodejno - dokler mu ne škoduje. Brca v stol ali mizo, udarec z roko v steno, vse to lahko vodi do udarnin ali v najslabšem primeru celo zlomov. In to je zadnje, kar v tem trenutku potrebujete vi ali zdravstveni sistem. 


Prepričajte se torej, da imate za svojo aktivnost dovolj prostora! In če se že ne morete zelo oddaljiti od ostrega roba mize, ko vadite piruete, morda vsaj ta rob obložite s čim mehkim. 

Še bolj varna opcija pa je, da se enostavno NE lotevate aktivnosti, ki jih ne morete izvajati varno. Nimate prostora za varno vajo obratov, skokov ali raznih akrobacij? Osredotočite se na vaje za moč, gibljivost in osnovno tehniko. Za vse ostalo bo še čas, ko se zadeve vrnejo v normalo. Res nima smisla, da si denimo zlomite prst na nogi, saj vas bo to ne le izpostavilo koronavirusu v bolnišnici, ampak tudi ustavilo vaše gibanje za mesec dni in več.

Pazite tudi na hišne ljubljenčke. V zadnjem času so spletna družbena omrežja polna videov, v katerih se med vadbo ali treningom naokoli smukajo hišni ljubljenčki. To je seveda zelo simpatično, a bodite pozorni, da ne bo vodilo do poškodb - njihovih ali vaših.

2. Neprimerna tla = bolečine

Tla so še ena zadeva, ki bo pomembna za ohranjanje vašega zdravja, a morda malo bolj na dolgi rok. Mnogi plesalci in plesalke se lotevajo raznih spletnih plesnih tečajev in izzivov, a če to počnete na ploščicah ali betonskih garažnih tleh, boste to še kako čutili. Starejši kot ste, večji bo (negativni) učinek  oz. ga boste hitreje občutili.


Bolečine v sklepih, hrbtu in podobno se bodo ob zelo trdih tleh pojavile tudi ob raznih poskokih, pa tudi, če boste plesali na tleh, na katerih nič ne drsi. Niti približno ne trdim, da imajo vsi plesni studii profesionalna tla in da je pri vas doma nujno slabše. Predlagam samo, da ste pozorni.

V tej luči je kot vaša "oprema" pomembna tudi obutev. Če vam bo preveč drselo, tvegate zdrse, zvine, natege in podobno. Če vam ne bo drselo nič, pa bolečine v gležnjih, kolenih, hrbtu ...

3. Pazite se slabih navad

Že mogoče, da se domačega treninga lotevate, da bi ostali v formi, ohranili pridobljeno znanje in/ali napredovali. A ko to delate brez nadzora, seveda obstaja precejšnja možnost, da pridobite tudi kako slabo navado. 

Že sam ples v majhnem prostoru lahko denimo negativno vpliva na vaše gibanje, saj vas previdnost sili, da gibanje "skrčite". Še slabše pa se seveda lahko naučite kakih novih gibov. Po mesecu ali več se bo nov način gibanja že krepko zapisal v vaše telo.


Kako to preprečiti ali vsaj zmanjšati možnost "nezaželenih stranskih učinkov"? Prvič, poskušajte se ne lotevati česa povsem novega in "eksotičnega", vsaj ne brez ustreznega vodenja. Drugič, lotevajte se aktivnosti, za katere imate dovolj prostora in ustrezno opremo (beri zgoraj). In tretjič, poskrbite za povratno informacijo. Pogosto je dovolj že video - posnemite se (jaaa, vem, da je grozno, ampak res naredite to) in poglejte, če opazite kaj nezaželenega. Če imate možnost, pa celo pošljite svoj video svojemu plesnemu učitelju, trenerju, ki je sestavil vašo vadbo ... in ga zaprosite, da vam da kak dodaten nasvet. Večina bo to z veseljem storila.

Ob koncu pa še to - upam, da ste zdravi, da se kar se da uspešno spopadate z nastalo situacijo in da vam gibanje in ples tudi v težkih trenutkih lahko nudita vsaj nekaj sprostitve in utehe. Bodite nežni do sebe in ne pozabite, da bo tudi to minilo.

Komentarji

Priljubljene objave