Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Can you get your splits in 30 days?

We all have different goals in life as dancers and as people. For many dancers, especially female, and active people in general, split is one of those goals. Some people just "have it", usually because they were training for it as kids and never really "lost" it. For others, it's a milestone that is really not that practical (well, there is a potential for impressive pictures :P) but just seem to be something that many of us want.

I won't dive a lot into why we want splits. Some people go for handstands, others want cartwheels, a 100 pushups or three minute planks. I am definitely in the "splits" section. Front splits, that is.

Intro - my splits history
Getting back into my front splits was my "lockdown" challenge during coronavirus pandemics. I had time, I didn't move as much as usual, so this seemed like a good thing to keep me moving.
I was never super flexible. As a kid, I don't really remember if I could do a split or not. Anywa…

Tri stvari, na katere bodite pozorni pri domačem treningu (plesa)

Koronavirus je čas, ki je marsikoga prisilil v - ali spodbudil k - treningu plesa ali kake druge športne aktivnosti kar doma. Kar je v osnovi seveda spodbudno, a vendarle velja nekaj pazljivosti. Na kaj morate biti pozorni? Berite dalje.

1. Zagotovite si dovolj prostora

Vsako gibanje je za vaše zdravje dobrodejno - dokler mu ne škoduje. Brca v stol ali mizo, udarec z roko v steno, vse to lahko vodi do udarnin ali v najslabšem primeru celo zlomov. In to je zadnje, kar v tem trenutku potrebujete vi ali zdravstveni sistem. 


Prepričajte se torej, da imate za svojo aktivnost dovolj prostora! In če se že ne morete zelo oddaljiti od ostrega roba mize, ko vadite piruete, morda vsaj ta rob obložite s čim mehkim. 

Še bolj varna opcija pa je, da se enostavno NE lotevate aktivnosti, ki jih ne morete izvajati varno. Nimate prostora za varno vajo obratov, skokov ali raznih akrobacij? Osredotočite se na vaje za moč, gibljivost in osnovno tehniko. Za vse ostalo bo še čas, ko se zadeve vrnejo v normalo. Res nima smisla, da si denimo zlomite prst na nogi, saj vas bo to ne le izpostavilo koronavirusu v bolnišnici, ampak tudi ustavilo vaše gibanje za mesec dni in več.

Pazite tudi na hišne ljubljenčke. V zadnjem času so spletna družbena omrežja polna videov, v katerih se med vadbo ali treningom naokoli smukajo hišni ljubljenčki. To je seveda zelo simpatično, a bodite pozorni, da ne bo vodilo do poškodb - njihovih ali vaših.

2. Neprimerna tla = bolečine

Tla so še ena zadeva, ki bo pomembna za ohranjanje vašega zdravja, a morda malo bolj na dolgi rok. Mnogi plesalci in plesalke se lotevajo raznih spletnih plesnih tečajev in izzivov, a če to počnete na ploščicah ali betonskih garažnih tleh, boste to še kako čutili. Starejši kot ste, večji bo (negativni) učinek  oz. ga boste hitreje občutili.


Bolečine v sklepih, hrbtu in podobno se bodo ob zelo trdih tleh pojavile tudi ob raznih poskokih, pa tudi, če boste plesali na tleh, na katerih nič ne drsi. Niti približno ne trdim, da imajo vsi plesni studii profesionalna tla in da je pri vas doma nujno slabše. Predlagam samo, da ste pozorni.

V tej luči je kot vaša "oprema" pomembna tudi obutev. Če vam bo preveč drselo, tvegate zdrse, zvine, natege in podobno. Če vam ne bo drselo nič, pa bolečine v gležnjih, kolenih, hrbtu ...

3. Pazite se slabih navad

Že mogoče, da se domačega treninga lotevate, da bi ostali v formi, ohranili pridobljeno znanje in/ali napredovali. A ko to delate brez nadzora, seveda obstaja precejšnja možnost, da pridobite tudi kako slabo navado. 

Že sam ples v majhnem prostoru lahko denimo negativno vpliva na vaše gibanje, saj vas previdnost sili, da gibanje "skrčite". Še slabše pa se seveda lahko naučite kakih novih gibov. Po mesecu ali več se bo nov način gibanja že krepko zapisal v vaše telo.


Kako to preprečiti ali vsaj zmanjšati možnost "nezaželenih stranskih učinkov"? Prvič, poskušajte se ne lotevati česa povsem novega in "eksotičnega", vsaj ne brez ustreznega vodenja. Drugič, lotevajte se aktivnosti, za katere imate dovolj prostora in ustrezno opremo (beri zgoraj). In tretjič, poskrbite za povratno informacijo. Pogosto je dovolj že video - posnemite se (jaaa, vem, da je grozno, ampak res naredite to) in poglejte, če opazite kaj nezaželenega. Če imate možnost, pa celo pošljite svoj video svojemu plesnemu učitelju, trenerju, ki je sestavil vašo vadbo ... in ga zaprosite, da vam da kak dodaten nasvet. Večina bo to z veseljem storila.

Ob koncu pa še to - upam, da ste zdravi, da se kar se da uspešno spopadate z nastalo situacijo in da vam gibanje in ples tudi v težkih trenutkih lahko nudita vsaj nekaj sprostitve in utehe. Bodite nežni do sebe in ne pozabite, da bo tudi to minilo.

Komentarji

Priljubljene objave