Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Ali so dodatni koronski kilogrami težava?

Pa smo spet tu - v lockdownu. In nazaj so tudi vse težave, ki nas v tem obdobju spremljajo. Ta napis je nastal, ker sem v zadnjem času naletela na številne trditve, da nas dodatni kilogrami, pridobljeni v času "zaprtja" javnega življenja, ne rabijo skrbeti. In čeprav razumem sporočilo, da moramo biti v tem obdobju še posebej prijazni do sebe, se ne strinjam, da to pomeni, da se moramo zapustiti. Včasih je prijaznost do sebe prav to, da se potrudimo skrbeti za svoje telo. Vse več študij kaže, da je velik del prebivalcev po vsem svetu v času spomladanskega lockdowna pridobival težo.  Študija iz ZDA  je denimo ugotovila, da se je okoli 22 odstotkov odraslih v času covida-19 - po domače rečeno - zredilo za od 2,5 do 5 kilogramov. "Karantenskih 15" je izraz, ki se je v angleško govorečih deželah že dodobra prijel, ko je govora o karantenskem pridobivanju mase - gre sicer za 15 funtov (pound), kar je okoli 7 kilogramov. V Sloveniji so odmevne meritve  Fakultete za šport U

Svetloba in tema na plesišču

Naslov morda zveni ezoterično, a v resnici se ta prispevek posveča zelo konkretni temi nians oz. odtenkov plesa. Še vedno ne veste, za kaj gre? Berite naprej.

  
Kontrasti oz. nasprotja so tisto, kar ustvarja dinamiko. V salsa glasbi denimo glasbeniki gradijo skladbo s postopnim dodajanjem vse več instrumentov in njihovim odvzemanjem, tihimi in glasnimi toni, deli z improvizacijo, tišino (break-i), odsekanimi poudarki in podobno. Romantične skladbe imajo ob tem skozi celotno pesem drugačen značaj kot salsa dura. In tako naprej.

V plesu se izraz dinamika nanaša na hitrost, energijo in tok (flow) gibanja. Z različnimi kombinacijami teh prvin dodajamo plesu teksturo, variacijo, ustvarjamo vzdušje in izražamo svojo idejo plesa. In ta dinamika vpliva tudi na izbiro figur - če denimo želimo zelo energičen, hiter ples z ostrimi poudarki, bomo izbrali drugačne figure, kot če želimo ustvariti počasno, romantično in nežno vzdušje.


 Ta tema je izredno pomembna v fazi prehoda od začetnika na višje ravni plesa. 

Mnogi plesalci in plesalke namreč sledijo preprosti logiki: delal bom najtežje figure (tudi styling), kar jih znam. Nemalokrat se zato zgodi, da nekdo celotno pesem izvaja samo zahtevne figure z množičnimi obrati.  

A le malo pesmi - če sploh katera - to zahteva oz. narekuje. In tudi če je pesem ves čas živahna, je zelo priporočljivo, da plesalci plesalki vsake toliko daste vsaj nekaj taktov za premor in ji dovolite, da zadiha in se vam nasmehne, preden spet "poženete". Včasih se je torej treba vrniti nazaj k preprostemu cross-body leadu in enojnemu desnemu obratu.

Na drugi strani obstajajo tisti, ki so radi na "varni" strani in nenehno plešejo samo osnove. Če jih plešejo dobro, seveda ni s tem nič narobe. A to ne pomeni, da ne bi (strateško umeščeni) zahtevnejši elementi, prav tako izvedeni dobro, plesa dvignili na še višjo raven.

Podobno seveda velja za plesalke. Res je, da če plesalec vodi trojni obrat, ve ne morete narediti enega sproščenega. A pogosto lahko vplivate na ton plesa s svojo energijo, stylingom in interpretacijo tega, kar vam plesalec narekuje.




Enaka pravila veljajo v solo plesu - denimo v footworku ali pri nastopih. Če se držite vedno iste dinamike, je podobno, kot bi v svojem govornem nastopu ves čas šepetali ali ves čas kričali. 


Odličen govorni nastop je tisti, v katerem kdaj stišate glas in s šepetanjem vzbudite radovednost in pričarate vzdušje, morda kdaj naredite nekajsekundni premor, večino časa govorite jasno in razločno in kdaj. Svoje. Besede. Še. Dodatno. Poudarite.

Zato enostaven nasvet za vse, ki želite biti boljši plesalci: ne bojte se ne "teme", ne "svetlobe". Sprehajajte se med obema, po možnosti v sozvočju z glasbo, na katero plešete. 

Osnove niso dolgočasne in zahtevne figure so niso nekaj, čemur bi se morali izogibati. Najbolj dinamičen, izrazen ples boste ustvarjali s kombinacijo obojega.

Komentarji

Priljubljene objave