Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Ali so dodatni koronski kilogrami težava?

Pa smo spet tu - v lockdownu. In nazaj so tudi vse težave, ki nas v tem obdobju spremljajo. Ta napis je nastal, ker sem v zadnjem času naletela na številne trditve, da nas dodatni kilogrami, pridobljeni v času "zaprtja" javnega življenja, ne rabijo skrbeti. In čeprav razumem sporočilo, da moramo biti v tem obdobju še posebej prijazni do sebe, se ne strinjam, da to pomeni, da se moramo zapustiti. Včasih je prijaznost do sebe prav to, da se potrudimo skrbeti za svoje telo. Vse več študij kaže, da je velik del prebivalcev po vsem svetu v času spomladanskega lockdowna pridobival težo.  Študija iz ZDA  je denimo ugotovila, da se je okoli 22 odstotkov odraslih v času covida-19 - po domače rečeno - zredilo za od 2,5 do 5 kilogramov. "Karantenskih 15" je izraz, ki se je v angleško govorečih deželah že dodobra prijel, ko je govora o karantenskem pridobivanju mase - gre sicer za 15 funtov (pound), kar je okoli 7 kilogramov. V Sloveniji so odmevne meritve  Fakultete za šport U

So osnove dolgočasne - in kaj storiti glede tega?

V plesu velja rek: začetniki hodijo na napredne tečaje, napredni hodijo na nadaljevalne tečaje, nadaljevalci hodijo na začetne tečaje. Dlje kot plešemo, bolj se zavedamo pomena dobrih osnov. A marsikdo se, sploh bolj na začetku plesne poti, pritožuje, da je trening osnov - dolgočasen. Je to res? In če je, kaj storiti glede tega? Nekaj razmišljanja v nadaljevanju.


Če osnove razumemo kot vedno enako ponavljanje osnovnega koraka, figur ali gibov, je trening osnov gotovo lahko monoton in dolgočasen. Več let vsak dan trenirati ene in iste korake? Po par ur na teden? Komu bi to lahko bilo zanimivo?

Na drugi strani so osnove izredno pomembne. So temelj, na katerem gradimo vse ostale, bolj "fancy" stvari. In zato jih ne smemo nikoli podcenjevati in zanemarjati. Če ne verjamete meni, vprašajte katerega koli profesionalnega plesalca ali plesalko. Ali še širše - katerega koli profesionalnega športnika.

Kako lahko torej treniramo osnove, ne da bi se nam kmalu zmešalo?

Ključ je v zavedanju

Po angleško: awareness. To je ključ do produktivne vadbe osnov, h kateri se boste lahko vračali znova in znova.

Ideja je torej, da ne ponavljamo enih in istih gibov monotono, ampak zraven vključimo glavo. Kako se danes počuti naše telo? Ali je ena stran telesa aktivnejša od druge? Ali se počutim stabilno? Kateri del mojega stopala je v stiku s tlemi? Kakšen je položaj glave? In še in še.

Drugo pomembno zavedanje je, da vračanje k osnovam ne pomeni "spuščanja" nazaj na nižjo raven. K osnovam se vračamo (če tudi sicer treniramo, seveda) kot vedno boljši plesalci. Torej iste osnove vsakič izvajamo na višji ravni, vedno bolje. Vsakič znova jih na novo odkrivamo in raziskujemo. Vsaka ponovitev mora biti kakovostna.

Seveda je pomembno tudi, da smo izpostavljeni novostim. Kadar se naše telo počuti neudobno, čudno, takrat spoznava nekaj novega. Če želimo denimo napraviti trojno pirueto, seveda moramo trenirati trojno pirueto. A hkrati ne smemo pozabiti na osnove - priprava, releve, perfektna enojna pirueta in tako dalje. Potrebujemo torej oboje - novosti in hkrati trdno osnovo, na kateri bomo lahko te novosti postavili. Dober trening bo vključeval tako trening osnov kot novosti.


Včasih pa pač lahko enostavno tudi stisnemo skozi dolgčas. Če denimo želimo narediti 50 počepov, ker potrebujemo močne noge za kak zanimiv lift, pa se nam to zdi res dolgočasno ... pač naredimo tistih 50 počepov. Če želimo doseči cilj, moramo kdaj tudi potrpeti.


Kako popestriti zadeve

Vseeno pa lahko naredimo tudi marsikaj, da popestrimo vadbo osnov. Nekaj predlogov:
  • najdite družbo (trening partner, s katerim se bosta lahko medsebojno spodbujala, izmenjevala izkušnje, nasvete itd.)
  • spremljajte svoj napredek (pišite dnevnik, posnemite se in primerjajte posnetke izpred več mesecev s sedanjimi ipd.)
  • uvedite majhne izzive (denimo vadite osnovni korak sede, torej samo gibanje zgornjega dela telesa, vadite obrate z rokami na hrbtu ipd.)
  • zadajte si "temo" (danes bom osredotočen na stabilnost, na ramena, na stopala ...)
  • zamenjajte glasbo (hitro ali počasi, pop ali rock, raziskujte, kako lahko različna glasba vpliva na vaše gibanje)
  • zamenjajte okolje (če vedno vadite v studiu, pojdite ven, če vedno vadite doma v spalnici, pojdite v kuhinjo, obrnite se stran od ogledala ...)
  • na koncu treninga se vprašajte, kaj ste se danes naučili (pa smo spet pri zavedanju).
Imate tudi vi kak trik, ki vam pomaga "prebiti se" skozi vadbo osnov? Če da, ga delite z mano!

Komentarji

Priljubljene objave