Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Can you get your splits in 30 days?

We all have different goals in life as dancers and as people. For many dancers, especially female, and active people in general, split is one of those goals. Some people just "have it", usually because they were training for it as kids and never really "lost" it. For others, it's a milestone that is really not that practical (well, there is a potential for impressive pictures :P) but just seem to be something that many of us want.

I won't dive a lot into why we want splits. Some people go for handstands, others want cartwheels, a 100 pushups or three minute planks. I am definitely in the "splits" section. Front splits, that is.

Intro - my splits history
Getting back into my front splits was my "lockdown" challenge during coronavirus pandemics. I had time, I didn't move as much as usual, so this seemed like a good thing to keep me moving.
I was never super flexible. As a kid, I don't really remember if I could do a split or not. Anywa…

So osnove dolgočasne - in kaj storiti glede tega?

V plesu velja rek: začetniki hodijo na napredne tečaje, napredni hodijo na nadaljevalne tečaje, nadaljevalci hodijo na začetne tečaje. Dlje kot plešemo, bolj se zavedamo pomena dobrih osnov. A marsikdo se, sploh bolj na začetku plesne poti, pritožuje, da je trening osnov - dolgočasen. Je to res? In če je, kaj storiti glede tega? Nekaj razmišljanja v nadaljevanju.


Če osnove razumemo kot vedno enako ponavljanje osnovnega koraka, figur ali gibov, je trening osnov gotovo lahko monoton in dolgočasen. Več let vsak dan trenirati ene in iste korake? Po par ur na teden? Komu bi to lahko bilo zanimivo?

Na drugi strani so osnove izredno pomembne. So temelj, na katerem gradimo vse ostale, bolj "fancy" stvari. In zato jih ne smemo nikoli podcenjevati in zanemarjati. Če ne verjamete meni, vprašajte katerega koli profesionalnega plesalca ali plesalko. Ali še širše - katerega koli profesionalnega športnika.

Kako lahko torej treniramo osnove, ne da bi se nam kmalu zmešalo?

Ključ je v zavedanju

Po angleško: awareness. To je ključ do produktivne vadbe osnov, h kateri se boste lahko vračali znova in znova.

Ideja je torej, da ne ponavljamo enih in istih gibov monotono, ampak zraven vključimo glavo. Kako se danes počuti naše telo? Ali je ena stran telesa aktivnejša od druge? Ali se počutim stabilno? Kateri del mojega stopala je v stiku s tlemi? Kakšen je položaj glave? In še in še.

Drugo pomembno zavedanje je, da vračanje k osnovam ne pomeni "spuščanja" nazaj na nižjo raven. K osnovam se vračamo (če tudi sicer treniramo, seveda) kot vedno boljši plesalci. Torej iste osnove vsakič izvajamo na višji ravni, vedno bolje. Vsakič znova jih na novo odkrivamo in raziskujemo. Vsaka ponovitev mora biti kakovostna.

Seveda je pomembno tudi, da smo izpostavljeni novostim. Kadar se naše telo počuti neudobno, čudno, takrat spoznava nekaj novega. Če želimo denimo napraviti trojno pirueto, seveda moramo trenirati trojno pirueto. A hkrati ne smemo pozabiti na osnove - priprava, releve, perfektna enojna pirueta in tako dalje. Potrebujemo torej oboje - novosti in hkrati trdno osnovo, na kateri bomo lahko te novosti postavili. Dober trening bo vključeval tako trening osnov kot novosti.


Včasih pa pač lahko enostavno tudi stisnemo skozi dolgčas. Če denimo želimo narediti 50 počepov, ker potrebujemo močne noge za kak zanimiv lift, pa se nam to zdi res dolgočasno ... pač naredimo tistih 50 počepov. Če želimo doseči cilj, moramo kdaj tudi potrpeti.


Kako popestriti zadeve

Vseeno pa lahko naredimo tudi marsikaj, da popestrimo vadbo osnov. Nekaj predlogov:
  • najdite družbo (trening partner, s katerim se bosta lahko medsebojno spodbujala, izmenjevala izkušnje, nasvete itd.)
  • spremljajte svoj napredek (pišite dnevnik, posnemite se in primerjajte posnetke izpred več mesecev s sedanjimi ipd.)
  • uvedite majhne izzive (denimo vadite osnovni korak sede, torej samo gibanje zgornjega dela telesa, vadite obrate z rokami na hrbtu ipd.)
  • zadajte si "temo" (danes bom osredotočen na stabilnost, na ramena, na stopala ...)
  • zamenjajte glasbo (hitro ali počasi, pop ali rock, raziskujte, kako lahko različna glasba vpliva na vaše gibanje)
  • zamenjajte okolje (če vedno vadite v studiu, pojdite ven, če vedno vadite doma v spalnici, pojdite v kuhinjo, obrnite se stran od ogledala ...)
  • na koncu treninga se vprašajte, kaj ste se danes naučili (pa smo spet pri zavedanju).
Imate tudi vi kak trik, ki vam pomaga "prebiti se" skozi vadbo osnov? Če da, ga delite z mano!

Komentarji

Priljubljene objave