Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Magna Gopal Spin Technique 1 review

Coronavirus pandemics gave us all a bit more time to try out different things that are available out there online. I personally tried a ton (!!!) of things and it might be valuable to some of you to hear my personal review if you are looking for good programes or trying to decide if you should go for something specific.
So the first thing I'm reviewing is Magna Gopal's Mpowered Spin Technique 1 (for Men and Women). You can find the course here. You can choose between "on1" and "on2" version - however I believe this will only matter at the very end. Anyway, I got the "on2" version.
Also available is the course with live coaching, which I didn't try, so I cannot comment on that.

The regular price of the course when I was buying it was 149 US dollars, but it was reduced to 50 US dollars (plus tax) to support dancers due to coronavirus. I paid for the course myself.
I decided to try out this course because as a teacher I am always looking for ways to …

"Dancing monkey" oz. zakaj se nekateri inštruktorji izogibajo plesišču

Včasih boste opazili, da se določeni inštruktorji na plesnih dogodkih izogibajo plesišča kot hudič križa. Držali se bodo v zaodrju ali za šankom, se obdali s svojimi (inštruktorskimi) prijatelji in grdo gledali vsakogar, ki se bo upal približati. Če jih že kdo zvleče na plesišče, delujejo nezainteresirani in pobegnejo ob prvi priliki. Zakaj? Niso ti ljudje plačani (tudi) zato, da plešejo z "navadnimi smrtniki"? Ni ples njihova strast, njihova ljubezen?


Vsi poznamo pravilo, da bi na salsa-bachata-kizomba (...) sceni vsi naj plesali z vsemi. Vsak naj bi plesal s plesalci oz. plesalkami, ki so na višji oz. enaki ravni, kot je sam, hkrati pa tudi s tistimi, ki so na nižji ravni. Zakaj torej nekateri odlični plesalci ne plešejo z začetniki? Zakaj učitelji oz. inštruktorji ne plešejo z vsemi? Zakaj se držijo stran od plesišča?

Pogosto ne zato, ker se jim ne da ali ker ne marajo plesa. Ja, seveda so to ljudje, ki na plesišču preživijo ure in ure in jim kdaj ustreza tudi samo stati ali sedeti ob strani ter uživati v glasbi in dobri družbi. Še pomembneje pa je, da se ti ljudje pogosto začnejo počutiti kot "plešoča opica" oz. v angleščini dancing monkey.

Kdo je plešoča opica?

Nekoč sem imela priložnost govoriti z mednarodno priznanim učiteljem salse, ki je pred leti potoval po vsem svetu in vsak konec tedna učil in nastopal na kakem od salsa kongresov. Nato je za nekaj časa povsem nehal potovati in je učil le v domačem mestu. Sčasoma je spet začel sprejemati ponudbe za učenje na festivalih, a le občasno, recimo enkrat na mesec ali enkrat na dva meseca. Čeprav bi lahko potoval vsak vikend (in mastno služil).

Eden od razlogov, zakaj se je umaknil z mednarodne scene, je, kot mi je povedal, to, da se je začel počutiti kot žival v cirkusu. Ker je bil plačan, da je na festivalu, je čutil pričakovanje, da pleše za ljudi in z ljudmi, kot se jim zljubi. Ne glede na to, ali je bil tisti večer razpoložen ali ne. Ne glede na to, kaj se mu je dogajalo v življenju. Ljudje so plačali svoje vstopnice na dogodek, zato so praktično zahtevali, da pleše z njimi in zanje.


Podobnim prizorom smo lahko priča na kongresih dandanes. Ko se na plesišču pojavi inštruktor, ki morda še celo slovi kot prijazen in odličen "social" plesalec, se hitro okoli njega/nje nabere množica. Ljudje najprej stojijo ob plesišču in gledajo, včasih se celo ustvari krog (primer 1, primer 2) in ko se en ples še niti dobro ne zaključi, so okoli tega plesalca/plesalke že trije drugi - en ga/jo cuka za rokav, drugi mu/ji položi roko na hrbet in tretji mu/ji maha pred obrazom (primer 3 - tale je res precej zgovoren). Da ne govorim o tem, da seveda vsaj trije v tej množici ples snemajo - učitelj tako ve, da bo posnetek zelo verjetno pristal na spletu, kjer bo lahka tarča raznih zlovoljnežev, ki se jim bo zdelo, da je plesal pregrobo, prenežno, pretežke figure, prelahke figure, da ni dovolj gledal soplesalke, da jo je gledal preveč ...

Če ta zaželeni plesalec oz. plesalka naslednjemu v vrsti reče, da potrebuje odmor, da se mora ohladiti ali da želi narediti požirek vode, nemudoma dobi v odziv užaljene obraze, o njej/njem pa se začne širiti sloves, da se nosi in da se čuti predobrega ali predobro za ples z navadnimi smrtniki.

Začarani krog

Povedano na kratko - mnogi plesalci se na plesišču čutijo skorajda zlorabljene. Povabilo na ples ni več povabilo, ampak je zahteva. Plačal sem za vstopnico na dogodek, zato sem upravičen do plesa s tabo. V takem okolju ni čudno, da se začnejo dobri plesalci, učitelji in/ali inštruktorji izogibati plesišču oz. uberejo različne taktike, da so na plesišču čim manj časa, denimo pridejo na zabavo kako uro ali dve pred koncem, ko ponavadi ostanejo le še najbolj zagreti (pogosto tudi izkušeni) plesalci in plesalke, gneča pa je občutno manjša. Ali pridejo na zabavo skupaj z drugimi učitelji in oblikujejo svojo "trdnjavo" ob kakem šanku relativno daleč od plesišča. Tam nato plešejo med sabo.


Začarani krog se začne pojavljati, ko plesalci oz. plesalke ugotovijo, da je določenega učitelja ali inštruktorja, ali zgolj odličnega social plesalca ali plesalko, na plesišču vse težje "uloviti". Pritisk se zato še poveča. Zdaj ali nikoli! Če ga ne ujamem zdaj, bom zamudil verjetno edino priložnost v večeru/vikendu. In to seveda od inštruktorjev izvabi še bolj defenzivne taktike umikanja.

Govorjenje in poslušanje

Kako torej prekiniti ta krog? Mislim, da veliko lahko naredimo z govorjenjem in poslušanjem.

Govoriti morajo inštruktorji oz. učitelji. Povedati oz. izraziti morajo, kako se počutijo in zakaj v določenem trenutku ne želijo plesati. Seveda je to težko početi na plesišču, ko je vate uprtih 10 in več parov upajočih oči. Lahko pa o tem komunicirajo/komuiniciramo na tečajih, delavnicah, na spletnih družbenih omrežjih ... če bodo ljudje razumeli, bodo lažje sprejeli.

Na drugi strani morajo plesalci, ki želijo ples, predvsem poslušati. Poslušati in razumeti, da večinoma zavrnitev plesa nima absolutno ničesar opraviti z njimi osebno. Razumeti, da nekdo, ki je plesal en, dva ali tri plese zapored, morda ne bo želel plesati še četrtega. Razumeti, da ima vsak kdaj rad sproščene trenutke, ko ga na plesišču ne opazuje na desetine ljudi.


Res je, s "slavo" pride tudi "črna plat" in mednarodno poznani inštruktorji morajo določene stvari vzeti v zakup. A vendar lahko tudi sami precej pripomorete k temu, da bodo ti ljudje na plesišču bolj pogosto. Če bodo imeli občutek, da lahko kadar koli odidejo, bodo bolj verjetno sploh začeli plesati.

Are we human or are we dancer*?

Na drugi strani je ena najboljših "taktik", ki jih lahko po mojih izkušnjah "uberete", da pridete do več plesov z odličnimi plesalci, učitelji, inštruktorji ... to, da vas zanimajo ne le kot plesalci na zabavah, ampak kot celoviti umetniki oz. še bolje - ljudje.


Če vas bo določen inštruktor na dogodku videl na vseh svojih delavnicah, v prvih vrstah, zagrete, zagnane in nasmejane, bo veliko bolj verjetno plesal z vami na zabavi. Če boste k določenemu učitelju hodili na tečaj, bo veliko bolj verjetno plesal z vami na zabavi, kot če vas vidi prvič.

Če ste nekoga spoznali osebno, bo veliko bolj verjetno plesal z vami, kot če vas ne pozna. Denimo; po delavnici počakajte, pojdite do inštruktorja in ga pohvalite, povejte, kaj vam je bilo všeč. Predstavite se, povejte, od kod prihajate, in izrazite upanje, da boste lahko kdaj plesali z njim/njo. Enako velja za komunikacijo z vašim plesnim učiteljem po tečaju.

Dajte učitelju/inštruktorju vedeti, če ga tudi sicer spremljate (recimo če berete njegov blog ;) ali ste pred kratkim prisluhnili kakšnemu intervjuju z njim, prebrali kakšno njegovo zanimivo objavo na spletnih družbenih omrežjih itd). To, da nas nekdo posluša in spremlja, nam vedno veliko pomeni in taka oseba zagotovo dobi "plus točke".  

Naj vas zanima celotna oseba - kaj ga/jo navdihuje, kaj ga/jo skrbi, kaj v plesu najbolj ceni, kakšne so njene/njegove sanje. Včasih bodo ti pogovori na vaš ples celo vplivali precej bolj, kot bi TISTE tri minute na plesišču.

*Smo človek ali plesalec? Znano (in namerno gramatično sporno) besedilo pesmi skupine The Killers.

Komentarji

Priljubljene objave