Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Can you get your splits in 30 days?

We all have different goals in life as dancers and as people. For many dancers, especially female, and active people in general, split is one of those goals. Some people just "have it", usually because they were training for it as kids and never really "lost" it. For others, it's a milestone that is really not that practical (well, there is a potential for impressive pictures :P) but just seem to be something that many of us want.

I won't dive a lot into why we want splits. Some people go for handstands, others want cartwheels, a 100 pushups or three minute planks. I am definitely in the "splits" section. Front splits, that is.

Intro - my splits history
Getting back into my front splits was my "lockdown" challenge during coronavirus pandemics. I had time, I didn't move as much as usual, so this seemed like a good thing to keep me moving.
I was never super flexible. As a kid, I don't really remember if I could do a split or not. Anywa…

5 stvari, zaradi katerih ne boste boljši plesalci

Pri svojem delu se vsakodnevno srečujem z ljudmi, ki želijo postati boljši plesalci, a (po mojem mnenju) energijo oz. večino energije vlagajo v napačne aktivnosti. Spodaj izpostavljam pet stvari, ki, vsaj po mojih izkušnjah, vašega plesa ne izboljšajo toliko, kot morda mislite, da ga.

Na začetku moram priznati, da je naslov tega zapisa malo zavajajoč. Svoj ples lahko izboljšate na milijon načinov in včasih vas bo že sprehod po parku navdihnil in posledično naredil boljše na plesišču. Naj zato poudarim, da spodaj naštete stvari seveda lahko prispevajo k vašemu plesnemu napredku. Ne pa mogoče toliko, kot si predstavljate, ali samo pod določenimi pogoji.

Zdaj, ko smo to razčistili, pa k vsebini.

1. Ples na zabavah

Ples na zabavah je velikega pomena za razvijanje kreativnosti in pridobivanje izkušenj z različnimi partnerji.

Pri večini drugih lastnosti dobrih plesalcev, kot so kakovost giba, odpravljanje slabih navad ali učenje novih korakov, pa vam ples na zabavah ne bo preveč pomagal. Namreč, na zabavi je veliko nepredvidljivih dejavnikov in ogromno stvari, na katere se morate osredotočati hkrati. Tako na zabavah večinoma prevlada "mišični spomin" in vi ponavljate (in še utrjujete) iste stare slabe navade.

Ples na zabavah je lahko ponavljanje in utrjevanje naučenega, če to počnete z glavo. Lahko je prostor za testiranje, za preizkušanje kreativnosti, predvsem pa bi moral biti zabava oz. nagrada za trdo delo, ki ste ga v smislu učenja plesa opravili drugje.


2. Gledanje videov

Gledanje (plesnih) videov na Youtube-u ali drugih platformah vam lahko vzame ogromno časa, pa hkrati ne prispeva prav veliko k vašemu plesu. Lahko vas tovrstni videi seveda navdihnejo, ampak to ne pomeni, da boste kaj bliže dobri izvedbi.

Če že gledate videe z namenom izboljšati svoj ples, glejte z glavo. Vedite, kaj vas zanima, zapišite si svoja opažanja, shranite si najboljše videe. In nato nekaj napravite na podlagi tega, kar ste ugotovili - brez tega ste zgolj zapravljali čas. :)

3. Plesni festivali in delavnice

Sama vedno zagovarjam obiskovanje plesnih festivalov in delavnic različnih učiteljev in stilov. Gre za odličen način, da se izpostavite novim informacijam, vplivom, dobite vpogled v trende, morda preverite nove učitelje, če vam njihov stil in način učenja odgovarjata, dobite vpogled v "konkurenco" oz. oceno, kje ste napram ostalim plesalcem, in še in še. Dobite lahko tudi kup zanimivih popravkov, namigov, da o navdihu sploh ne govorim.

Pa vendar v trenutku, ko zapustite delavnico ali festival, niste (nujno) boljši plesalci. Isti večer bo na plesišču še vedno večinoma prevladal vaš mišični spomin. Informacije z delavnice boste lahko kmalu pozabili, enako vaje in korake, ki ste se jih naučili.

Kako to spremeniti? Najprej si takoj po delavnici (ali že vmes) zapišite pomembne nove informacije. Na končnem posnetku kombinacij teh informacij ni! Če ste delali kako vajo, ki vam je všeč, si jo prav tako zapišite ali se posnemite pri njenem izvajanju, da boste lahko isto ponovili doma. Večkrat. ;) Zapišite si tudi morebitne popravke, ki ste jih dobili. Potem pa seveda - vadite! Naučite se kombinacijo in jo izpilite do perfekcije.


4. Kritiziranje drugih plesalcev

Kritiziranje drugih bo morda komu dalo občutek superiornosti, v resnici pa vas ne bo nikoli naredilo boljših plesalcev. Lahko rečete, da definirate svoj okus ali se učite na napakah drugih in s tem ni nič narobe. Je pa vsekakor narobe, kadar v tem procesu nekoga drugega, ki se trudi (ali zgolj obstaja), obkladate z grdimi besedami.

Kdaj je seveda koristno, da trezno in objektivno ocenite koga drugega. A dajte to početi s produktivnega vidika - to in to mi ni všeč (namesto "je zanič"), to bi sam napravil drugače, izboljšal na tak ali drugačen način. Izpeljite iz tega pozitivne zaključke, ki jih lahko uporabite na svoji poti naprej. In če ne drugo, cenite vsaj vložen trud nekoga drugega.

Načeloma pa velja: namesto na druge se osredotočajte nase. Primerjanje in kritiziranje vas ne bo pripeljalo daleč.


5. Kritiziranje sebe

Marsikdo je sam sebi najhujši kritik. Veste, kako daleč ste od svojega plesnega ideala, in ta razmak vas lahko pelje v nenehno nezadovoljstvo in kritiziranje. Žal pa vas to ne bo pripeljalo daleč na poti napredka. Ja, lahko vas spodbudi k dodatnemu treningu. Na drugi strani pa s tem tratite energijo, izgubljate veselje do življenja in plesa in morda boste zaradi preveč negativne energije celo opustili dejavnost, ki lahko prinese toliko lepega.

Kako torej realno ocenjevati svoje napake tako, da bodo spodbudile vaš napredek? Dober pristop je metoda "da-ne". Izvajate jo tako, da se pri treningu ves čas sprašujete, ali ste nek gib začutili kot pravilen. Odgovorite z "da" ali "ne". Oba odgovora sta enako koristna za vaš nadaljnji napredek. 

Tudi če je v vašem plesu v nekem trenutku večina "ne"-jev, se ne pustite sodbam v smislu "zanič sem". Enostavno naj bo vaš cilj "ne"-je spremeniti v "da"-je.

Sama rada tudi na koncu svojega treninga posedim nekaj minut z zaprtimi očmi, ocenim, kako se počuti moje telo, in se v mislih zahvalim sama sebi za vložen trud in delo. Tudi če nisem zadovoljna s svojim trenutnim rezultatom, sem na poti in vsak trening je nov korak (upam, da v pravo smer).


Na koncu lahko povzamem, da lahko marsikje dobite navdih in koristne informacije, a brez sistematičnega in rednega treninga ne boste boljši plesalci. Kaj pa mislite vi? Imate kakšne svoje izkušnje, nasvete za druge? Vabljeni, da vse to zapišite v komentar!

Komentarji

Priljubljene objave