Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Svetloba in tema na plesišču

Naslov morda zveni ezoterično, a v resnici se ta prispevek posveča zelo konkretni temi nians oz. odtenkov plesa. Še vedno ne veste, za kaj gre? Berite naprej.


Kontrasti oz. nasprotja so tisto, kar ustvarja dinamiko. V salsa glasbi denimo glasbeniki gradijo skladbo s postopnim dodajanjem vse več instrumentov in njihovim odvzemanjem, tihimi in glasnimi toni, deli z improvizacijo, tišino (break-i), odsekanimi poudarki in podobno. Romantične skladbe imajo ob tem skozi celotno pesem drugačen značaj kot salsa dura. In tako naprej.

V plesu se izraz dinamika nanaša na hitrost, energijo in tok (flow) gibanja. Z različnimi kombinacijami teh prvin dodajamo plesu teksturo, variacijo, ustvarjamo vzdušje in izražamo svojo idejo plesa. In ta dinamika vpliva tudi na izbiro figur - če denimo želimo zelo energičen, hiter ples z ostrimi poudarki, bomo izbrali drugačne figure, kot če želimo ustvariti počasno, romantično in nežno vzdušje.

Ta tema je izredno pomembna v fazi prehoda od začetnika na višje ravni…

Kdo lahko dela plesne zabave (na določen dan)?

Nedavno se je pri nas znova razplamtela razprava o tem, kdo in kdaj lahko pripravlja plesne zabave oz. kdo komu "skače v zelje". Spodaj zapisano je moje razmišljanje, moje mnenje na to temo IN NIKAKOR ne čista resnica. Komentarji in razprava so zelo dobrodošli, ampak samo do meje, do katere se še vsi zavedamo, da so mnenja različna in da je tako tudi prav.

Analiza stanja

Družabni ples ne bi imel smisla brez priložnosti, da se družimo. Zato so kakovostne plesne zabave tako zaželene. Kaj je kakovostna plesna zabava, seveda vsak presoja sam. Nekomu so pomembna tla in glasba, drugemu bolj, da ima na voljo pijačo in da so tam njegovi prijatelji. Da sploh ne govorim o tem, da imamo tudi glede tega vsak svoj okus - kaj je dobra glasba, kaj so dobra tla itd.

Z vidika organizatorja imajo plesne zabave še več plusov, sploh če je organizator plesna šola. Ne le, da se lahko tam njihovi tečajniki naplešejo, vadijo, skratka uživajo v tem, zaradi česar sploh hodijo na tečaje. Obenem je to še priložnost za zaslužek in nagovarjanje potencialnih novih tečajnikov z letaki, nastopi itd. Nadzor nad izborom glasbe pa omogoča "nagibanje" tečajnikov v smer novih plesnih stilov in podobno.

Organizatorje zabav torej običajno ženeta oba motiva: plesni sceni zagotoviti top zabavo in ob tem še zaslužiti (neposredno in posredno). Negativnih strani, v kolikor se finančno pokrijejo vložen trud in nastali stroški, praktično ni.


Torej je verjetno smiselno, da ima vsaka plesna šola rada svoje zabave. In tu nastane težava.

Namreč, Ljubljana je majhna, plesalcev ni toliko, da bi se dobro pokrili dve zabavi iste plesne zvrsti na isti večer. Hkrati je število večerov v tednu omejeno, najbolj zaželeni vikendi pa so še krajši. Ob velikem številu plesnih šol zato nastajajo trenja, ko dve šoli pripravljata plesno zabavo na isti večer. Prihaja do kreganj, kdo je bil prvi, kdo je boljši, plesalci se postavijo za eno ali drugo šolo in na koncu imamo skregano, užaljeno plesno sceno, kar seveda škodi vsem.

Razumeti eno in drugo stran

Najprej naj poudarim, da govorim o povsem hipotetičnih situacijah, ker jih je bilo v Ljubljani v zadnjih 10 in več letih preveč, da bi se osredotočala na določeno plesno šolo ali dve.

Imamo torej plesno šolo ali drugega organizatorja, ki že leta pripravlja svoje žure. Bodisi je termin "podedoval" ali prevzel od koga drugega ali pa je pač na določen dan potolkel vse druge zabave in je ostal edini. Zabava mu lahko prinaša lepe denarce, ali pa tudi ne. Ljudje redno hodijo k njemu, plešejo, so zadovoljni, on se prilagaja ... dokler nenadoma svoje zabave na isti dan ne začne pripravljati še nekdo drug.

Seveda so tu vedno vprašanja, ali je ta drug resen, ima dolgoročne namene s svojo zabavo ali bo zgolj malo razbil sceno in nato odnehal. Tu je vprašanje zaslužka, ljudje so zmedeni in ne vedo, na katero zabavo iti. Seveda jih skušaš prepričati, da k tebi, ker si jim top zabave pripravljal že toliko in toliko let.

Potem pa je tu druga stran. Nov ponudnik ali nekdo z novo idejo. Nekdo, ki se mu zdi, da bi potrebovali žur z drugačno glasbo. Recimo z več kizombe ali bachate ali reggaetona. Morda se mu zdi, da lahko ponudi boljši prostor ali boljšo storitev.


Morda pride v mesto nova plesna šola, ki si enostavno želi pripraviti svoj žur za svoje tečajnike in se na njem promovirati s svojimi letaki, nastopi svojih učiteljev itd. Jim lahko to zamerimo? Mislim, da ne.

Problem nastane, če se zaradi majhnosti scene zgodi, da je en ali sta oba žura (na pol) prazna. Če oba organizatorja  zapolnita svoje kapacitete, nimamo težave.

Problem je tudi za tiste plesalce, ki bi radi šli na oba žura. Če imate recimo radi bachato in imate radi kubansko salso in sta žura obeh plesov na isti dan, imate težavo. Če je recimo bachata v petek in kubanska salsa v četrtek, greste na oboje in nimate težave.

Rešitve za organizatorje?

Najprej z vidika organizatorjev oz. plesnih šol. Obe strani imata tukaj povsem legitimen interes. In nihče ni "lastnik" določenega dneva v tednu. Lahko torej najdemo rešitev, ki bo ustrezala vsem?

1. Mesečni žuri

V New Yorku denimo žuri, še posebej ob koncu tedna, niso tedenski, ampak so mesečni. Recimo prvi petek v mesecu ima žur X, drugi petek v mesecu ga ima Y, tretji petek ... enako velja za soboto in nedeljo. Nekateri žuri pa se odvijajo vsak drug teden.

Plusi: vsekakor ima veliko več plesnih šol priložnost, da pripravi svoj žur. Pohvalno je tudi to, da učitelji teh šol obiskujejo vse žure, ne samo svojega, in tudi organizatorji odprejo prostor za nastope za vse, torej tudi za pare/skupine iz drugih šol (kar je pri nas redko). Prostori, glasba itd., vse redno rotira, kar pomeni, da ljudem težje postane dolgčas.

Minusi: ni vedno najlažje slediti, kateri petek v mesecu je. Ampak par objav na FB in "naznanil" v plesni šoli zadevo hitro reši. Minus za plesno šolo je, da neposredno zasluži manj, ker ima žur namesto štirikrat samo enkrat mesečno. Plus pa, da je žur poln namesto na pol prazen.

2. Žuri ob različnih urah

Spet en zgled iz NYC, kjer se denimo v nedeljo odvijeta dva salsa žura, ampak en poteka od popoldneva do zgodnjega večera, drugi pa od zgodnjega večera pozno v noč. Nekateri plesalci gredo na enega ali drugega, nekateri pa na oba.

Razumem, da je Ljubljana veliko manjša od New Yorka in da težko zapolnimo dva žura, tudi če sta en za drugim. Se mi zdi pa zanimivo, da ni pri nas še nihče skočil na vlak "popoldanskih" žurov. Poglejte recimo trende na festivalih; popoldanski sociali so nabito polni in ljudje jih obožujejo! Zakaj to ne bi moglo veljati tudi za tedenske zabave? Bi vi šli na žur v soboto ob šestih popoldan?


3. Skupni žuri

Jaaaa, tudi v Sloveniji je to mogoče! :) Z vsemi težavami in zapleti se je že zgodilo, da so plesne šole združile moči in skupaj pripravljale denimo žure na Platoju, podoben primer je tudi nov sensual žur v Ljubljani ob petkih, kjer so moči združili bachaterji in kizomberji.

Delimo si delo, delimo si zaslužek, ljudje so zadovoljni, vsi zmagamo! Ampak seveda takšno sodelovanje terja zrele, odgovorne ljudi, ki res želijo sodelovati in ne iščejo le načina, kako narediti nekaj za svoj žep.

4. Žuri, odprti za druge plesne šole

Organizator žura, ki že teče, je seveda lahko tudi "gostitelj" za dogodke drugih plesnih šol. Tudi to smo kdaj že videli. Če nekdo slovi kot prijazen in odprt za sodelovanje, dovoljuje recimo razdeljevanje drugih letakov na svojih žurih (proti določenemu plačilu), je odprt za nastope učiteljev in skupin tudi iz drugih plesnih šol itd., se bo morda že s tem izognil nastajanju konkurenčnih plesnih žurov. Seveda pa tudi to terja zrelega, odgovornega organizatorja, ki ga ne zanima le lasten vrtiček.

Rešitve za plesalce?

Plesalci, ki bi radi na dva žura hkrati, imate prav tako težavo. Kolikor vidim jaz, imate tri možnosti.

1. Govorite z organizatorji

Ne postavite se na stran "svoje" plesne šole, ker ste od tam slišali eno stran zgodbe. Govorite z obema stranema, vprašajte jih, če so skušali sodelovati, spodbudite jih k temu. Morda pa bodo, če bodo dobili dovolj pobude "od spodaj", lažje našli skupni jezik. In predvsem - ne ustavrjajte si mnenja na podlagi tega, kar vam je povedala zgolj ena stran.


2. Izberite boljši žur

Pozabite FOMO (fear of missing out), dogovorite se s svojimi najljubšimi plesalci in izberite eno od zabav. Podprite organizatorja, ki vam daje več za vaš denar. Tako se bodo tudi drugi organizatorji učili in končna posledica bodo boljši žuri.

3. Pojdite na oba žura

Če se ne morete odločiti, pojdite najprej na en in potem na drug žur. ;) Ta opcija bo za vas primerna predvsem, če imate veliko energije in/ali denarja in vam ni problem plačevati dvojnih vstopnin.

Dva žura na isti dan praktično nista nikomur v interesu. Hkrati pa noben organizator ne more pričakovati, da bo imel kar "lastništvo" nad določenim dnevom. Sploh če novi igralci na sceni nimajo nobene priložnosti, da se pokažejo plesalcem, razen da organizirajo svoj žur. S sodelovanjem in empatijo do drugega se da marsikaj dogovoriti, je pa res, da če bo vsak gledal zgolj na svojo r*t in nič na sceno kot celoto, bo scena trpela.

Kaj pa vi mislite? Lahko razumete eno in drugo stran? Kako se odločate v primeru, da sta na isti dan dva žura? Kam greste? Zapišite v komentar!

Komentarji

  1. So tudi popoldanski tedenski žuri ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaaa? :) Bomo veseli, če delite to informacijo z nami! ;) Ampak povem že vnaprej, da preplesavanja, namenjena primarno tečajnikom, da vadijo, zame ne štejejo kot žur. ;)

      Izbriši
  2. Rešitev 1 (mesecnm žuri) in resitev 2 (popoldanski en zur, večerni termin drug žur) tudi v Parizu izredno dobro delujeta. Plesalci so srečni, orgqnizatorji tudi, nikoli se ne prekrivajo in podpirajo tudi drug drugega z obiski in reklamo. Upam, da tudi v Sloveniji tak sistem začne delovati, prinesel bi tudi dobre energije med tako plesalce kot lastnike šol. ;)

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave