Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Magna Gopal Spin Technique 1 review

Coronavirus pandemics gave us all a bit more time to try out different things that are available out there online. I personally tried a ton (!!!) of things and it might be valuable to some of you to hear my personal review if you are looking for good programes or trying to decide if you should go for something specific.
So the first thing I'm reviewing is Magna Gopal's Mpowered Spin Technique 1 (for Men and Women). You can find the course here. You can choose between "on1" and "on2" version - however I believe this will only matter at the very end. Anyway, I got the "on2" version.
Also available is the course with live coaching, which I didn't try, so I cannot comment on that.

The regular price of the course when I was buying it was 149 US dollars, but it was reduced to 50 US dollars (plus tax) to support dancers due to coronavirus. I paid for the course myself.
I decided to try out this course because as a teacher I am always looking for ways to …

Ali raztezanje podaljša mišice?

Mnogokrat slišimo, da bomo z raztezanjem podaljšali mišice. Ampak to v resnici ne drži. Želite tudi vi povečati svojo fleksibilnost? Berite naprej.

Zakaj je fleksibilnost pomembna v vsakdanjem življenju?

Če ste plesalci, vam je verjetno že jasno, zakaj bi želeli povečati svojo fleksibilnost. Tudi če ste "zgolj" družabni plesalci (torej ne nastopate), potrebujete določeno mero fleksibilnosti, da lahko dosežete določene položaje. Prav tako bo fleksibilnost izboljšala vaše linije in siceršnjo izvedbo.

V primeru, da plešete bolj resno, torej da tudi nastopate ali tekmujete, pa je fleksibilnost ključna za izvajanje različnih za gledalca privlačnih figur.


A tudi če niste plesalci, je fleksibilnost velikega pomena. Spodaj naštevam nekaj razlogov, zakaj:
  • boljša drža (normalno delujoče mišice in sklepi so ključni za doseganje in vzdrževanje lepe in zdrave drže, ta pa povratno vpliva na delovanje vašega telesa);
  • bolj učinkovito premikanje (vaše telo bo delovalo bolj sproščeno in posledično bolj učinkovito);
  • preprečevanje poškodb (fleksibilnost terjajo že vsakdanja opravila, kot so vstajanje iz postelje in pobiranje predmetov s tal);
  • zmanjševanje občutka zategnjenosti in preprečevanje bolečin;
  • raztezanje zmanjšuje stres in izboljšuje prekrvavljenost mišic.
Razlogov ZA fleksibilnost bi verjetno lahko naštela še kar nekaj, ampak recimo, da že veste, da je to pač ena od lastnosti, ki je ključna za zdravo življenje. In sedaj pridemo do novega vprašanja - kako doseči večjo fleksibilnost?


Mora biti raztezanje neprijetno?

Raztezanje pogosto povezujemo z občutki neugodja, celo bolečine. A več kot se raztezamo, lažje postaja. Zakaj?

Mišice z raztezanjem dejansko ne postajajo daljše, pač pa nanje drugače deluje naš živčni sistem. Dobra prispodoba je ročna zavora v avtomobilu. Če je ta zategnjena, se avto ne premakne ali pa je za to potrebno ogromno energije, čeprav je sicer narejen za učinkovito premikanje. Če ga ženemo z zategnjeno ročno zavoro, pa sčasoma kak del popusti in se pretrga ali zlomi.

Podobno kot ročna zavora deluje naš živčni sistem. Ta dovoljuje (ali preprečuje) mišicam, da se sprostijo in podaljšajo glede na prejete signale.

Živčni sistem ima neverjeten vpliv na naše mišice. Sproža njihovo krčenje in časovnico tega krčenja, upravlja z mišičnimi refleksi in torej lahko povzroči tudi, da se mišica v določenem položaju krči namesto razteza. 


Če se denimo skušate dotakniti prstov na nogah iz stoječega položaja, bo gib sprva enostaven, nato pa se bo v mišicah na zadnjem delu nog in hrbta pojavila napetost. Vaše telo bo namreč sporočilo, da ste šli (po njegovi oceni) dovolj daleč. To se zgodi povsem podzavestno na podlagi tega, kar je vaše telo prepričano, da ste še sposobni prenesti in je še varno za vas.

Ko boste poskušali doseči nek položaj prvič, bo to za vaše telo povsem nova stvar in ker se ne bo počutilo varno, bo zagnalo paniko in vas hitro ustavilo. Ja, občutek bo neprijeten. Če boste vztrajali, pa bo telo počasi okrepilo "samozavest" in vas "spustilo" dlje.

Kako se torej raztezati?

Ko se raztezate, morate zato predvsem poskrbeti, da se vaše mišice sproščajo, namesto da se krčijo. Da se to zgodi, morate doseči sproščeno stanje, ki telesu sporoča, da je "na varnem".

To dosežemo z:
  • globokim dihanjem;
  • osredotočenostjo na položaj;
  • izogibanjem sili. 
To troje vam bo pomagalo doseči sproščeno stanje, ki bo omogočilo večjo relaksacijo mišic. Vaš cilj torej mora biti manj, ne več stresa. 


Obstaja tudi tehnika raztezanja PNF (proprioceptivna nevromuskularna facilitacija). Pri tej mišico najprej napnemo, nato pa sprostimo, s čimer "prelisičimo" telo in dosežemo globljo sprostitev. Nekatere druge tehnike medtem delajo na tem, da pristopijo k raztezanju več mišic hkrati, pri čemer napenjanje in sproščanje ene mišice poveča sproščanje druge mišice.

Vsem načinom pa je skupno, da zagovarjajo uporabo diha (še posebej izdiha v fazi raztezanja), osredotočenost na mišice, ki jih raztezamo, ter počasen, potrpežljiv pristop. Le z njim se namreč izognemo poškodbam.

Tako, tokrat malo za razmislek. Več o konkretnih načinih raztezanja pa kdaj drugič.

Komentarji

Priljubljene objave