Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Can you get your splits in 30 days?

We all have different goals in life as dancers and as people. For many dancers, especially female, and active people in general, split is one of those goals. Some people just "have it", usually because they were training for it as kids and never really "lost" it. For others, it's a milestone that is really not that practical (well, there is a potential for impressive pictures :P) but just seem to be something that many of us want.

I won't dive a lot into why we want splits. Some people go for handstands, others want cartwheels, a 100 pushups or three minute planks. I am definitely in the "splits" section. Front splits, that is.

Intro - my splits history
Getting back into my front splits was my "lockdown" challenge during coronavirus pandemics. I had time, I didn't move as much as usual, so this seemed like a good thing to keep me moving.
I was never super flexible. As a kid, I don't really remember if I could do a split or not. Anywa…

Ali raztezanje podaljša mišice?

Mnogokrat slišimo, da bomo z raztezanjem podaljšali mišice. Ampak to v resnici ne drži. Želite tudi vi povečati svojo fleksibilnost? Berite naprej.

Zakaj je fleksibilnost pomembna v vsakdanjem življenju?

Če ste plesalci, vam je verjetno že jasno, zakaj bi želeli povečati svojo fleksibilnost. Tudi če ste "zgolj" družabni plesalci (torej ne nastopate), potrebujete določeno mero fleksibilnosti, da lahko dosežete določene položaje. Prav tako bo fleksibilnost izboljšala vaše linije in siceršnjo izvedbo.

V primeru, da plešete bolj resno, torej da tudi nastopate ali tekmujete, pa je fleksibilnost ključna za izvajanje različnih za gledalca privlačnih figur.


A tudi če niste plesalci, je fleksibilnost velikega pomena. Spodaj naštevam nekaj razlogov, zakaj:
  • boljša drža (normalno delujoče mišice in sklepi so ključni za doseganje in vzdrževanje lepe in zdrave drže, ta pa povratno vpliva na delovanje vašega telesa);
  • bolj učinkovito premikanje (vaše telo bo delovalo bolj sproščeno in posledično bolj učinkovito);
  • preprečevanje poškodb (fleksibilnost terjajo že vsakdanja opravila, kot so vstajanje iz postelje in pobiranje predmetov s tal);
  • zmanjševanje občutka zategnjenosti in preprečevanje bolečin;
  • raztezanje zmanjšuje stres in izboljšuje prekrvavljenost mišic.
Razlogov ZA fleksibilnost bi verjetno lahko naštela še kar nekaj, ampak recimo, da že veste, da je to pač ena od lastnosti, ki je ključna za zdravo življenje. In sedaj pridemo do novega vprašanja - kako doseči večjo fleksibilnost?


Mora biti raztezanje neprijetno?

Raztezanje pogosto povezujemo z občutki neugodja, celo bolečine. A več kot se raztezamo, lažje postaja. Zakaj?

Mišice z raztezanjem dejansko ne postajajo daljše, pač pa nanje drugače deluje naš živčni sistem. Dobra prispodoba je ročna zavora v avtomobilu. Če je ta zategnjena, se avto ne premakne ali pa je za to potrebno ogromno energije, čeprav je sicer narejen za učinkovito premikanje. Če ga ženemo z zategnjeno ročno zavoro, pa sčasoma kak del popusti in se pretrga ali zlomi.

Podobno kot ročna zavora deluje naš živčni sistem. Ta dovoljuje (ali preprečuje) mišicam, da se sprostijo in podaljšajo glede na prejete signale.

Živčni sistem ima neverjeten vpliv na naše mišice. Sproža njihovo krčenje in časovnico tega krčenja, upravlja z mišičnimi refleksi in torej lahko povzroči tudi, da se mišica v določenem položaju krči namesto razteza. 


Če se denimo skušate dotakniti prstov na nogah iz stoječega položaja, bo gib sprva enostaven, nato pa se bo v mišicah na zadnjem delu nog in hrbta pojavila napetost. Vaše telo bo namreč sporočilo, da ste šli (po njegovi oceni) dovolj daleč. To se zgodi povsem podzavestno na podlagi tega, kar je vaše telo prepričano, da ste še sposobni prenesti in je še varno za vas.

Ko boste poskušali doseči nek položaj prvič, bo to za vaše telo povsem nova stvar in ker se ne bo počutilo varno, bo zagnalo paniko in vas hitro ustavilo. Ja, občutek bo neprijeten. Če boste vztrajali, pa bo telo počasi okrepilo "samozavest" in vas "spustilo" dlje.

Kako se torej raztezati?

Ko se raztezate, morate zato predvsem poskrbeti, da se vaše mišice sproščajo, namesto da se krčijo. Da se to zgodi, morate doseči sproščeno stanje, ki telesu sporoča, da je "na varnem".

To dosežemo z:
  • globokim dihanjem;
  • osredotočenostjo na položaj;
  • izogibanjem sili. 
To troje vam bo pomagalo doseči sproščeno stanje, ki bo omogočilo večjo relaksacijo mišic. Vaš cilj torej mora biti manj, ne več stresa. 


Obstaja tudi tehnika raztezanja PNF (proprioceptivna nevromuskularna facilitacija). Pri tej mišico najprej napnemo, nato pa sprostimo, s čimer "prelisičimo" telo in dosežemo globljo sprostitev. Nekatere druge tehnike medtem delajo na tem, da pristopijo k raztezanju več mišic hkrati, pri čemer napenjanje in sproščanje ene mišice poveča sproščanje druge mišice.

Vsem načinom pa je skupno, da zagovarjajo uporabo diha (še posebej izdiha v fazi raztezanja), osredotočenost na mišice, ki jih raztezamo, ter počasen, potrpežljiv pristop. Le z njim se namreč izognemo poškodbam.

Tako, tokrat malo za razmislek. Več o konkretnih načinih raztezanja pa kdaj drugič.

Komentarji

Priljubljene objave