Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Svetloba in tema na plesišču

Naslov morda zveni ezoterično, a v resnici se ta prispevek posveča zelo konkretni temi nians oz. odtenkov plesa. Še vedno ne veste, za kaj gre? Berite naprej.


Kontrasti oz. nasprotja so tisto, kar ustvarja dinamiko. V salsa glasbi denimo glasbeniki gradijo skladbo s postopnim dodajanjem vse več instrumentov in njihovim odvzemanjem, tihimi in glasnimi toni, deli z improvizacijo, tišino (break-i), odsekanimi poudarki in podobno. Romantične skladbe imajo ob tem skozi celotno pesem drugačen značaj kot salsa dura. In tako naprej.

V plesu se izraz dinamika nanaša na hitrost, energijo in tok (flow) gibanja. Z različnimi kombinacijami teh prvin dodajamo plesu teksturo, variacijo, ustvarjamo vzdušje in izražamo svojo idejo plesa. In ta dinamika vpliva tudi na izbiro figur - če denimo želimo zelo energičen, hiter ples z ostrimi poudarki, bomo izbrali drugačne figure, kot če želimo ustvariti počasno, romantično in nežno vzdušje.

Ta tema je izredno pomembna v fazi prehoda od začetnika na višje ravni…

Vaje za artikulirana stopala

Nadzor nad stopali je za dober ples nujen. Pomaga nam pri hitrosti, stabilnosti in sami estetiki plesa. Spodaj boste našli tri vaje, ki lahko "zbudijo" vaša stopala, okrepijo njihovo moč ter predvsem močno izboljšajo  vaš nadzor nad njimi ter posledično njihovo artikulacijo.

1. Menjavanje palec - drugi prsti


Pri tej vaji najprej od tal dvignete palce, medtem ko ostali prsti ostanejo na tleh. Nato zamenjate - dvignete ostale prste, medtem ko so palci na tleh. S to vajo krepite nadzor nad različnimi majhnimi mišicami v stopalu. Če je vaja sprva pretežka, si lahko pomagate s tem, da z rokami fizično dvignete ali na tla potisnete posamične prste.

2. "Igranje klavirja"


Nadgradnja prejšnje vaje. Tokrat dvigujete vsak prst posebej in vsakega posebej tudi odlagate na tla. Pazite, da pri tem teža ostane na notranjem delu stopala. Začnite zelo počasi, pomagajte si z rokami. Kmalu bo postalo lažje!

3. "Zajemanje"


Ta vaja cilja na nekatere druge mišice v vašem stopalu. Izvajate jo lahko z elastičnim trakom, če želite večjo zahtevnost, ali brez njega. S stopalom naredite gib, kot da bi želeli s prsti na nogah zagrabiti nek predmet ter ga potegniti k sebi. Nato zamenjate smer giba. Tudi tokrat začnite počasi in nato s pridobljenim nadzorom povečujte hitrost.


Vsako od vaj na začetku ponovite 15- do 20-krat z vsako nogo, nato lahko število ponovitev tudi povečujete. Priporočam vam, da vaje naredite vsaj 4- do 5-krat tedensko, tako boste hitro opazili rezultate. Še namig: vaje lahko izvajate v pisarni pod pisalno mizo, med kuhanjem, če imate veliko prostora v čevlju, pa tudi med čakanjem v vrsti... ;)

Komentarji

Priljubljene objave