Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

"Dancing monkey" oz. zakaj se nekateri inštruktorji izogibajo plesišču

Včasih boste opazili, da se določeni inštruktorji na plesnih dogodkih izogibajo plesišča kot hudič križa. Držali se bodo v zaodrju ali za šankom, se obdali s svojimi (inštruktorskimi) prijatelji in grdo gledali vsakogar, ki se bo upal približati. Če jih že kdo zvleče na plesišče, delujejo nezainteresirani in pobegnejo ob prvi priliki. Zakaj? Niso ti ljudje plačani (tudi) zato, da plešejo z "navadnimi smrtniki"? Ni ples njihova strast, njihova ljubezen?

Vsi poznamo pravilo, da bi na salsa-bachata-kizomba (...) sceni vsi naj plesali z vsemi. Vsak naj bi plesal s plesalci oz. plesalkami, ki so na višji oz. enaki ravni, kot je sam, hkrati pa tudi s tistimi, ki so na nižji ravni. Zakaj torej nekateri odlični plesalci ne plešejo z začetniki? Zakaj učitelji oz. inštruktorji ne plešejo z vsemi? Zakaj se držijo stran od plesišča?
Pogosto ne zato, ker se jim ne da ali ker ne marajo plesa. Ja, seveda so to ljudje, ki na plesišču preživijo ure in ure in jim kdaj ustreza tudi samo stati al…

Kaj storiti, če ti je na tečaju dolgčas

Nedavno mi je ena od plesalk (ni bila prva, verjetno tudi ne zadnja) potožila, da ji je na "njenem" salsa tečaju dolgčas. Nenehno ponavljanje enih in istih figur in kombinacij (ker večina tečajnikov doma nič ne vadi in se je zato nemogoče premakniti naprej), plesalci in plesalke, ki niso dorasli "predpisani" stopnji ... Nikamor se ne premaknemo, je obupovala.

Kaj storiti?

Najprej naj poudarim, da prepis v tečaj višje stopnje ni vedno pravi odgovor. Če nisi prepričan/-a, ali je izbrani tečaj pravi zate, je najbolje, da o tem povprašaš svojega učitelja. Lahko ga (oz. jo) vprašaš tudi, kakšni so njegovi cilji za omenjeni tečaj, nivo oz. skupino – večina učiteljev bo namreč imela načrt korakov in figur, ki jih želijo naučiti na neki stopnji. Če vse že znaš (in tako meni tudi tvoj učitelj), morda res lahko "prestopiš" višje. Vsekakor pa je najbolje, da o tem ne odločaš sam/-a.

Da bo tečaj bolj zanimiv oz. da se boš na njem naučil/-a več, pa lahko marsikaj narediš tudi sam/-a. Tukaj je šest konkretnih predlogov:

1. zastavi si specifičen cilj za vsak tečaj (npr. danes bom pazil/-a na držo ramen, na aktiven "core", na položaj rok med obrati, na povezavo s soplesalcem/soplesalko...);

2. zastavi si mesečni cilj (npr. izboljšal/-a bom obrate, izboljšal/-a bom styling) in se na vsakem tečaju osredotoči na to;

3. privošči si privat uro s svojim učiteljem, sploh če sam/-a ne veš, na čem ali kako delati, in ga oz. jo prosi za konkretne pripombe in tudi načine oz. vaje za napredek;

4. tekom tečaja natančno opazuj svojega učitelja ali učiteljico – noge, stopala, roke, ramena, gibanje ... in se skušaj čim več naučiti "med vrsticami";

5. osredotoči se na glasbo in jo skušaj interpretirati, medtem ko vadiš "enostavne" kombinacije;

6. če je na tečaju več primerkov enega spola in moraš kakšno rundo med menjavami čakati, izkoristi ta čas – vadi obrate, naredi vaje za močna stopala, opazuj ostale in razmisli, kaj "sošolci" počnejo dobro in kaj slabo ter kako se v teh istih točkah odrežeš ti.

Torej ne hiti preveč v višji tečaj, da ne boš tam postal/-a težava, ki jo sam/-a morda danes opažaš na svoji stopnji. Presoja o menjavi stopenj naj bo v domeni tvojega učitelja - če mu oz. ji ne zaupaš, da ima dovolj znanja za to ali da želi res najbolje zate, moraš itak razmisliti o menjavi učitelja - ti pa poskrbi, da boš "prestregel" oz. "prestregla" vse informacije, ki proti tebi "letijo" na tečaju, ter da bo tečaj kar najboljši trening za tvoje telo.

Komentarji

Priljubljene objave