Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Svetloba in tema na plesišču

Naslov morda zveni ezoterično, a v resnici se ta prispevek posveča zelo konkretni temi nians oz. odtenkov plesa. Še vedno ne veste, za kaj gre? Berite naprej.


Kontrasti oz. nasprotja so tisto, kar ustvarja dinamiko. V salsa glasbi denimo glasbeniki gradijo skladbo s postopnim dodajanjem vse več instrumentov in njihovim odvzemanjem, tihimi in glasnimi toni, deli z improvizacijo, tišino (break-i), odsekanimi poudarki in podobno. Romantične skladbe imajo ob tem skozi celotno pesem drugačen značaj kot salsa dura. In tako naprej.

V plesu se izraz dinamika nanaša na hitrost, energijo in tok (flow) gibanja. Z različnimi kombinacijami teh prvin dodajamo plesu teksturo, variacijo, ustvarjamo vzdušje in izražamo svojo idejo plesa. In ta dinamika vpliva tudi na izbiro figur - če denimo želimo zelo energičen, hiter ples z ostrimi poudarki, bomo izbrali drugačne figure, kot če želimo ustvariti počasno, romantično in nežno vzdušje.

Ta tema je izredno pomembna v fazi prehoda od začetnika na višje ravni…

Kaj storiti, če ti je na tečaju dolgčas

Nedavno mi je ena od plesalk (ni bila prva, verjetno tudi ne zadnja) potožila, da ji je na "njenem" salsa tečaju dolgčas. Nenehno ponavljanje enih in istih figur in kombinacij (ker večina tečajnikov doma nič ne vadi in se je zato nemogoče premakniti naprej), plesalci in plesalke, ki niso dorasli "predpisani" stopnji ... Nikamor se ne premaknemo, je obupovala.

Kaj storiti?

Najprej naj poudarim, da prepis v tečaj višje stopnje ni vedno pravi odgovor. Če nisi prepričan/-a, ali je izbrani tečaj pravi zate, je najbolje, da o tem povprašaš svojega učitelja. Lahko ga (oz. jo) vprašaš tudi, kakšni so njegovi cilji za omenjeni tečaj, nivo oz. skupino – večina učiteljev bo namreč imela načrt korakov in figur, ki jih želijo naučiti na neki stopnji. Če vse že znaš (in tako meni tudi tvoj učitelj), morda res lahko "prestopiš" višje. Vsekakor pa je najbolje, da o tem ne odločaš sam/-a.

Da bo tečaj bolj zanimiv oz. da se boš na njem naučil/-a več, pa lahko marsikaj narediš tudi sam/-a. Tukaj je šest konkretnih predlogov:

1. zastavi si specifičen cilj za vsak tečaj (npr. danes bom pazil/-a na držo ramen, na aktiven "core", na položaj rok med obrati, na povezavo s soplesalcem/soplesalko...);

2. zastavi si mesečni cilj (npr. izboljšal/-a bom obrate, izboljšal/-a bom styling) in se na vsakem tečaju osredotoči na to;

3. privošči si privat uro s svojim učiteljem, sploh če sam/-a ne veš, na čem ali kako delati, in ga oz. jo prosi za konkretne pripombe in tudi načine oz. vaje za napredek;

4. tekom tečaja natančno opazuj svojega učitelja ali učiteljico – noge, stopala, roke, ramena, gibanje ... in se skušaj čim več naučiti "med vrsticami";

5. osredotoči se na glasbo in jo skušaj interpretirati, medtem ko vadiš "enostavne" kombinacije;

6. če je na tečaju več primerkov enega spola in moraš kakšno rundo med menjavami čakati, izkoristi ta čas – vadi obrate, naredi vaje za močna stopala, opazuj ostale in razmisli, kaj "sošolci" počnejo dobro in kaj slabo ter kako se v teh istih točkah odrežeš ti.

Torej ne hiti preveč v višji tečaj, da ne boš tam postal/-a težava, ki jo sam/-a morda danes opažaš na svoji stopnji. Presoja o menjavi stopenj naj bo v domeni tvojega učitelja - če mu oz. ji ne zaupaš, da ima dovolj znanja za to ali da želi res najbolje zate, moraš itak razmisliti o menjavi učitelja - ti pa poskrbi, da boš "prestregel" oz. "prestregla" vse informacije, ki proti tebi "letijo" na tečaju, ter da bo tečaj kar najboljši trening za tvoje telo.

Komentarji

Priljubljene objave