Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

"Dancing monkey" oz. zakaj se nekateri inštruktorji izogibajo plesišču

Včasih boste opazili, da se določeni inštruktorji na plesnih dogodkih izogibajo plesišča kot hudič križa. Držali se bodo v zaodrju ali za šankom, se obdali s svojimi (inštruktorskimi) prijatelji in grdo gledali vsakogar, ki se bo upal približati. Če jih že kdo zvleče na plesišče, delujejo nezainteresirani in pobegnejo ob prvi priliki. Zakaj? Niso ti ljudje plačani (tudi) zato, da plešejo z "navadnimi smrtniki"? Ni ples njihova strast, njihova ljubezen?

Vsi poznamo pravilo, da bi na salsa-bachata-kizomba (...) sceni vsi naj plesali z vsemi. Vsak naj bi plesal s plesalci oz. plesalkami, ki so na višji oz. enaki ravni, kot je sam, hkrati pa tudi s tistimi, ki so na nižji ravni. Zakaj torej nekateri odlični plesalci ne plešejo z začetniki? Zakaj učitelji oz. inštruktorji ne plešejo z vsemi? Zakaj se držijo stran od plesišča?
Pogosto ne zato, ker se jim ne da ali ker ne marajo plesa. Ja, seveda so to ljudje, ki na plesišču preživijo ure in ure in jim kdaj ustreza tudi samo stati al…

7 zmotnih prepričanj o plesu

Neplesalci imajo pogosto številna zmotna prepričanja o plesu. V tem zapisu bom predstavila pravljičnih sedem idej, ki jih pogosto slišim, pa se večinoma izkažejo za neresnične.

ZMOTNO PREPRIČANJE #1: Učenje plesa je enostavno

Seveda je ples v osnovi, kot gibanje telesa po ritmu glasbe, enostaven in pleše lahko prav vsak. A če želite osvojiti nek relativno uveljavljen ples z jasno opredeljenimi pravili in tehniko, ne glede na to, ali gre za solo ples ali ples v paru, boste v to morali vložiti veliko energije in časa.  

Malcolm Gladwell v knjigi Prebojniki trdi, da je potrebnih okoli 10.000 ur prakse, da postanemo mojstri v nečem. Morda boste s svojim plesom zadovoljni, še preden odplešete svojih 10.000 ur, vsekakor pa ne pričakujte, da bo enostavno. Je pa definitivno lahko vredno vloženega truda. ;) 

ZMOTNO PREPRIČANJE #2: Ples ni za prave moške

Verjetno smo ta stavek že vsi slišali. "Pravi" možati moški pač ne sodijo na plesišče. Pa je res tako?

Nikakor ne! Nasprotno, številni odlični plesalci so pravi "alfa" samci in včasih je kar problematično, koliko žensk pade v njihov objem. Da sploh ne omenjam, koliko plesalk "hrepeni" po moškem, ki bi jih znal prav "zagrabiti" in suvereno popeljati po plesišču.

Bentenje o poženščenih plesalcih je običajno zgolj izraz frustracij tistih pripadnikov moškega spola, ki si ne upajo na plesišče in raje iščejo izgovore.


 ZMOTNO PREPRIČANJE #3: Plesa se moraš začeti učiti kot otrok

Če želiš postati profesionalni baletnik, verjetno res. Če želiš uživati na plesišču, nastopati, poučevati, celo tekmovati (denimo v senior kategorijah) ... pa nikoli ni prepozno. Bolj šteje, koliko si pripravljen v svojo strast vložiti.

 ZMOTNO PREPRIČANJE #4: Tebi je to dano

En od stavkov, ki mene najbolj "zbodejo". Ti imaš tako lepo držo, jaz je nimam. Ti imaš občutek za ritem, jaz ne. Ti imaš tako elegantno gibanje, jaz sem bolj neroda. Ti si naravno bolj gibčna od mene. In tako naprej.

Če ima vaš učitelj ali nek plesalec, ki ga občudujete, določeno lastnost, je zanjo verjetno trdo delal in še dela. Lepa drža je rezultat treningov in vaj. Občutek za ritem pride z leti in leti poslušanja glasbe. Gibčnost pride z vsakodnevnim raztezanjem. Elegantno gibanje pride z urami, dnevi, tedni, meseci in leti vsakodnevnega stanja pred ogledalom in popravljanja vsakega giba.

Ples ni nikomur "dan". Seveda imajo določeni ljudje več ali manj naravnega talenta od drugih, kar pa ne pomeni, da ne more kdo drug z delom doseči praktično istih uspehov.


ZMOTNO PREPRIČANJE #5: Dober plesalec = dober učitelj

Samo izvajanje plesa in poučevanje terjata zelo različne sposobnosti in znanja (na eni strani sta na primer disciplina in izraznost, na drugi javno nastopanje ter empatija). Torej dober plesalec ne bo nujno dober učitelj in obratno.

ZMOTNO PREPRIČANJE #6: Plesa se lahko naučim z opazovanjem drugih

Če bi to držalo, bi po par urah Youtube-a vsi obvladali Jacksonov moonwalk. Ali pa bi migali z boki kot Shakira. Ali izvajali piruete kot Barišnikov.

Žal ni tako enostavno. Opazovanje drugih morda lahko zagotovi nekaj dodatnega navdiha, da bo vaše telo zadevo sposobno izvesti, pa bo še vedno potreben trening.

Podobno velja za učenje novih figur, akrobacij ali česa podobnega z videov. Pogosto boste spregledali male podrobnosti, kot so položaj dlani ali prsta ali pozicija telesa, ki zadevo iz nemogoče ali neudobne spremenijo v "uau". 

Bolj kot obvladate osnove in tehniko, lažje lahko kopirate od drugih oz. se učite z videov. A ne pozabite, da nič ne more nadomestiti povratne informacije in popravkov, ki jih lahko zagotovi dober učitelj.

 
ZMOTNO PREPRIČANJE #7: Na plesišču želim zgolj uživati, zato ne rabim plesnih ur

Mnogokrat slišim, da kdo ne hodi na tečaje ali delavnice, ker "želi samo uživati" na plesišču. Vse lepo in prav, nič ne rečem, če gre za solo plese in se držite splošnih pravil na plesišču - se denimo ne zaletavate v ljudi okoli sebe in jih ne polivate s pijačo.

Na drugi strani pa pri plesu v paru ne gre le za vas. Gre tudi za osebo nasproti vas. Gre tudi za druge pare na plesišču. Včasih je poznavanje skupnih pravil nujno, da vse deluje in da so zadovoljni vsi. 

Nenazadnje pa ne vem, kdo uživa v plesu, v katerem ga oz. jo v obratih meče iz ravnotežja ali je omejen/-a na zgolj nekaj figur. Učenje plesa - na tečajih, prek spleta, doma, kakor koli že, bi moralo vašo izkušnjo na plesišču nenehno dvigati na višjo raven. Če ni tako, morda razmislite, da bi se učili drugače.

Seveda ne trdim, da tisti, ki svoj čas namenjajo plesnim uram, nujno vedno na plesišču uživajo bolj kot tisti, ki ne. A če boste gledali ples kot dolgoletno ljubezen in strast, dvomim, da bo šlo brez učenja. 

Na katera zmotna prepričanja o plesu pa vi naletite največkrat? Ste morda kakšno takšno prepričanje v preteklosti imeli tudi sami, pa se je po letih izkušenj izkazalo za napačno? Vabljeni, da delite svoje izkušnje v komentarjih!

Komentarji

Priljubljene objave