Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Ali so dodatni koronski kilogrami težava?

Pa smo spet tu - v lockdownu. In nazaj so tudi vse težave, ki nas v tem obdobju spremljajo. Ta napis je nastal, ker sem v zadnjem času naletela na številne trditve, da nas dodatni kilogrami, pridobljeni v času "zaprtja" javnega življenja, ne rabijo skrbeti. In čeprav razumem sporočilo, da moramo biti v tem obdobju še posebej prijazni do sebe, se ne strinjam, da to pomeni, da se moramo zapustiti. Včasih je prijaznost do sebe prav to, da se potrudimo skrbeti za svoje telo. Vse več študij kaže, da je velik del prebivalcev po vsem svetu v času spomladanskega lockdowna pridobival težo.  Študija iz ZDA  je denimo ugotovila, da se je okoli 22 odstotkov odraslih v času covida-19 - po domače rečeno - zredilo za od 2,5 do 5 kilogramov. "Karantenskih 15" je izraz, ki se je v angleško govorečih deželah že dodobra prijel, ko je govora o karantenskem pridobivanju mase - gre sicer za 15 funtov (pound), kar je okoli 7 kilogramov. V Sloveniji so odmevne meritve  Fakultete za šport U

(Skoraj) čudežno zdravilo

Če bi želeli izboljšati svoj ples v paru, izvedbo figur, styling, gibanje telesa, vodenje oz. sledenje, interpretacijo glasbe ... imam za vas skoraj čudežno "zdravilo". Ime mu je - footwork.

Verjetno se vsi plesni učitelji srečujemo s tečajniki, ki ne marajo solo korakov (rečemo jim tudi footwork ali shines). Saj veste, tisti del "ogrevanja", ko se postavimo pred ogledalo in se ukvarjamo sami s sabo. Tisti del, ki ga mnogi radi kar preskočijo. 

Zadeva se večini tečajnikov nekako še zdi smiselna, dokler se učijo korake, ki jih potem neposredno uporabijo v plesu v paru. A kaj storiti s koraki, ki v paru nikoli ne pridejo "na vrsto"? Zakaj se jih učiti, če pa smo prišli plesat v paru?

Kratek odgovor se glasi - zato, ker bo to vaš ples v paru dvignilo na novo raven. Daljši odgovor pa - beri dalje. 😊


Gradnja temeljev

Koraki so osnovni sestavni del čisto vsake plesne figure. Zato je pomembno, da jih "obvladamo".

Pri tem ne gre le za vprašanje, kam postaviti noge, ampak za veliko več - prenašanje teže, ravnotežje, hitrost in podobno. To je izrednega pomena tako za plesalce (vodeče) kot plesalke (sledeče).

Ko pridemo v par, smo soočeni s poplavo informacij. Kam gredo noge, kam gredo roke, kako se s soplesalcem gibljeva en glede na drugega, kje smo v glasbi, kje so drugi pari ... Če v tem trenutku nimate pokritih osnov, kot sta ravnotežje in prenos teže, boste v škripcih.

Če vadite footwork, to pomeni, da postavljate temelje. Na suvereno izvedene korake boste kasneje lažje dodali vse ostalo, kar prinaša ples v paru.

 

Gibanje telesa in še več

Ob učenju korakov solo osvajate tudi različne položaje rok in predvsem gibanje telesa. Ne pozabite, da plešemo in ne le korakamo po glasbi. 

Pomembno je, da se z gibanjem telesa ukvarjate že kot čisti začetniki. Tako boste na eni strani hitreje osvajali nove figure in napredovali, na drugi strani pa vas kasneje ne bo čakalo težavno odpravljanje slabih navad.

Seveda se bo z gibanjem telesa zelo težko ukvarjati ob samih figurah v paru. Odgovor je zato - footwork oz. shines.

Plesalci boste na ta način lažje dosegli kakovostno lahkotno vodenje, plesalke pa boste lahkotno sledile. 


Koliko? Čim več!

Na vprašanje, koliko footworka naredi razliko, je odgovor - čim več. Ob treniranju plesne skupine Karel Flores Team Slovenia sem neštetokrat ugotavljala, da plesalke postajajo boljše v paru, ko se več in bolj resno ukvarjajo s sabo.

Na tečajih višjih stopenj boste ob tem opazili, da se delež footworka povečuje.  Na festivalih bodo delavnice višjih stopenj večkrat posvečene footworku kot delavnice nižjih stopenj. Zakaj? Ker običajno šele s pridobljenimi izkušnjami začnemo res ceniti vrednost footworka. Kar pa je velika škoda.

Če ste začetniki, vam torej priporočam, da se nemudoma posvetite footworku! Če se le da, se ob tečaju v paru udeležite še kakega solo tečaja. Ali pa vsaj korake sami vadite doma. Vsak dan po 10 minut, denimo. Poznalo se bo, obljubim!

Komentarji

Priljubljene objave