Preskoči na glavno vsebino

Prikazano

Svetloba in tema na plesišču

Naslov morda zveni ezoterično, a v resnici se ta prispevek posveča zelo konkretni temi nians oz. odtenkov plesa. Še vedno ne veste, za kaj gre? Berite naprej.


Kontrasti oz. nasprotja so tisto, kar ustvarja dinamiko. V salsa glasbi denimo glasbeniki gradijo skladbo s postopnim dodajanjem vse več instrumentov in njihovim odvzemanjem, tihimi in glasnimi toni, deli z improvizacijo, tišino (break-i), odsekanimi poudarki in podobno. Romantične skladbe imajo ob tem skozi celotno pesem drugačen značaj kot salsa dura. In tako naprej.

V plesu se izraz dinamika nanaša na hitrost, energijo in tok (flow) gibanja. Z različnimi kombinacijami teh prvin dodajamo plesu teksturo, variacijo, ustvarjamo vzdušje in izražamo svojo idejo plesa. In ta dinamika vpliva tudi na izbiro figur - če denimo želimo zelo energičen, hiter ples z ostrimi poudarki, bomo izbrali drugačne figure, kot če želimo ustvariti počasno, romantično in nežno vzdušje.

Ta tema je izredno pomembna v fazi prehoda od začetnika na višje ravni…

Tri NE in tri DA - plesalci

Današnji zapis bo bolj lahkoten, in sicer namenjen nekaterim slabim in nekaterim dobrim navadam na plesišču. Danes za plesalce (oz. vse tiste, ki vodijo), jutri (v petek) pa sledi še verzija za plesalke (oz. tiste, ki sledijo). Če se kje najdete ... upam, da je to pod DA-ji! 👼

PLESALCI - TRIKRAT NE

Pobegli palci

Nekateri plesalci, običajno zaradi nervoze, v odprti drži pritiskajo palce v plesalkine dlani. Pri tem lahko pridemo od zgolj neudobnega in neprijetnega položaja vse do resne bolečine, sploh če plesalec uporabi še nohte (da, tudi to se zgodi). Torej plesalci, ko vadite (na tečajih in na plesišču) bodite pozorni na položaj palcev in jih raje držite "prisilno" odprte ter sprostite na plesalkino dlan šele, ko boste osvestili, kaj se z njimi dogaja.

Klovn na plesišču

Nekateri plesalci se držijo pravila, da je najpomembneje, da se plesalka na plesišču z njimi zabava in nasmeji. S tem seveda ni nič narobe, problem nastane, kadar taki plesalci pozabijo, da bi moral biti v prvem planu vendarle ples. Nekateri plesalci imajo neverjetno veselje s tem, da iščejo razna "okna", skozi katera lahko plesalki pomahajo, se na primer spustijo na kolena in se ji veselo smejijo od spodaj in podobno. Verjetno mislijo, da izpade simpatično, v resnici pa ... no, ni. In vsekakor ni prav nič plesno. Običajno je pristen nasmešek povsem dovolj, da se vam bo soplesalka nasmehnila nazaj.



Vsiljiva čutnost

Izredno nadležna zadeva. Včasih pri salsi, še pogosteje pri bachati. Tisto, ko nekdo rine vate in se poskuša stiskat, ko ni drugi strani niti najmanj do tega. Ko te človek, ki ga vidiš prvič, med plesom nežno boža po roki ali po vratu. Emmm ... ne, prosim. Naučite se uživati v plesu samem, elemente zapeljevanja pa dodajte le občasno, če je to primerno glede na konkretno partnerico. In ne pozabite, da lahko kizombo, salso, bahcato ... plešete tudi s svojo mamo in sestro.

PLESALCI - TRIKRAT DA

Varna pot na plesišče

Zeloooo dober vtis name naredi plesalec, ki me, potem ko me povabi na ples, tudi suvereno popelje na plesišče. S tem mi da vedeti, da ima občutek za prostor, zna presoditi situacijo in bo verjetno name pazil tudi med samim plesom. Če me na koncu plesa še prijazno pospremi s plesišča, dobi pa itak cel kup plus točk.👌

Ohranjanje povezave v footworku

Plesalci višjih ravni veste, da v nekaterih plesih, na primer v salsi, pride do trenutkov, ko se soplesalca spustita in plešeta "solo". A kljub solo korakom in improvizaciji še vedno ostajata plesni par. Plesalci, ki se tega zavedajo, tudi med footworkom ohranjajo stik s plesalko prek pogleda, nasmeška, položaja telesa itd. Nočem reči, da morate nenehno strmeti v svojo plesalko. Ne pozabite pa, da še vedno plešete z njo.



Pravo razmerje med zahtevnim in enostavnim

Zame najboljši plesalci vedno najdejo neko razmerje med super zahtevnimi figurami in enostavnimi elementi. Običajno se pri tem prilagajajo glasbi - v uvodu in zaključku bolj osnove, na vrhuncu skladbe pa si denimo dajo duška z obrati. Plesalke imamo rade tudi zahtevnejše figure, ob samih osnovah bi nam postalo kmalu dolgčas. A ne pozabite nam dati vmes tudi nekaj časa, da zadihamo, na hitro popravimo pobegle pramene las, vas pogledamo v oči in se nasmejimo. Vse v pravi meri.

BONUS! Kako izboljšati vodenje? Nasvet svetovno znanega Adolfa Indacochee, ki je znan kot princ mamba, najdete v naslednjem kratkem videu!


Gre za kratek izsek intervjuja, ki je bil narejen za  spletno skupnost Gwepa, imenovan People of Latin - The Untold Story of Adolfo Indacochea. Če koga zanima celoten intervju (ima še kar nekaj zanimivih misli), ga najdete tukaj.

Ste se našli v kateri od teh navad in pristopov? Upam, da pod da-ji! Vsekakor je tako slabih kot dobrih navad še ogromno, če je kakšna še posebej pomembna vam, jo zapišite v komentar! Se že veselim vašega inputa!

Komentarji

Priljubljene objave